1
Vraag
2
Reacties
Rmorrenhof

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Datagebruik en Fair Use Policy Europa

Goedenavond,

Ik heb maandelijks dataverbruik van 100 GB. Ik ben nu buiten Nederland maar in Europa. Bij overgaan van de grens krijg ik de mededeling dat binnen Europa ik mijn data gewoon kan gebruiken. Vanavond krijg ik echter SMS dat Vodafone opeens een Fair Use Policy heeft van 20GB en dat ik hiervan meer dan 80% verbruikt heb. Dit komt niet overeen met de vorige berichten en afspraken die gemaakt zijn. Hoe zit dit?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super, dankjewel @Rmorrenhof. Ik heb het gelijk intern doorgegeven zodat er gekeken kan worden naar de Welkomst SMS en de Fair Use Policy SMS. Dankjewel voor het aankaarten hiervan! 
Betreft de Fair Use Policy: Er worden pas kosten in rekening gebracht zodra er overmatig verbruik is. In de link in de SMS lees je er meer over. 
 

Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 100 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 200 GB.

Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.
 

We spreken over redelijk verbruik wanneer je je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in de EU *. We kijken hierbij naar een periode van vier maanden. Heb je dus in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in het buitenland? Dan kun je je abonnement gewoon blijven gebruiken in de EU. Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op en word je op de hoogte gesteld van je verbruik in het buitenland. Je krijgt dan twee weken de tijd om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen. Er is sprake van een duurzame band als je hier woont, werkt of studeert. Maar ook wanneer je:

  • in Nederland woont maar in het buitenland werkt of andersom (grensarbeiders)
  • voor een aantal maanden ‘overwintert’ binnen de EU

Kun je niet aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland en pas je je internetverbruik niet aan? Dan brengen we een toeslag in rekening.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Rmorrenhof 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Even er vanuitgaande dat je een Red Together abonnement hebt, lees ik deze info op de Fair Use Policy pagina: Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 100 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 200 GB.

 

Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken. Je hebt dus 20GB om te gebruiken. 

Je kan je data gewoon gebruiken als in Nederland, maar daar zit dan wel een limiet aan vast. Voor meer informatie verwijs ik je naar deze pagina: https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik 

En ik zou Blox Beperkt Internet aanzetten. Lees deze pagina voor meer informatie. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Rmorrenhof,
Welkom op de Community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat dit voor verwarring zorgt. Gelukkig lees ik dat @Energieboy je al heel wat informatie door geeft. Helaas klopt de informatie uit de SMS over de fair use policy. Kun je hier eens een screenschot van beide SMS'jes uploaden? Dan kan ik intern aangeven dat de SMS over onbeperkt data in de EU niet klopt. 

Rmorrenhof
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Steven,

zie bijlage

EA2476B8-48D5-4A92-A602-E6818C2F48C0.png

FBDB30F9-74F5-4BF0-A3DD-533628D74EB4.png

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Er staat toch P.S.: als je maandelijks meer dan 20GB data gebruikt in de EU, dan kan er .......

Volgens mij zegt de eerste sms daarin duidelijk dat je je abonnement kunt gebruiken en als je dan boven de 20GB uit komt dat je dan moet gaan betalen, of in ieder geval rekening moet houden dat je moet gaan betalen. Misschien lees ik het te positief hoor, maar hieruit haal je toch dat je rekening moet houden met een toeslag, als je boven de 20Gb uit komt in de EU. 

Maar goed, gelukkig is Steven er nog en zou het misschien anders omschreven kunnen worden. Daar gaat hij over en hij zal het wel doorsturen naar de juiste afdeling. In ieder geval nog een fijn verblijf, mocht je nog in het buitenland zitten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super, dankjewel @Rmorrenhof. Ik heb het gelijk intern doorgegeven zodat er gekeken kan worden naar de Welkomst SMS en de Fair Use Policy SMS. Dankjewel voor het aankaarten hiervan! 
Betreft de Fair Use Policy: Er worden pas kosten in rekening gebracht zodra er overmatig verbruik is. In de link in de SMS lees je er meer over. 
 

Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 100 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 200 GB.

Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.
 

We spreken over redelijk verbruik wanneer je je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in de EU *. We kijken hierbij naar een periode van vier maanden. Heb je dus in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in het buitenland? Dan kun je je abonnement gewoon blijven gebruiken in de EU. Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op en word je op de hoogte gesteld van je verbruik in het buitenland. Je krijgt dan twee weken de tijd om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen. Er is sprake van een duurzame band als je hier woont, werkt of studeert. Maar ook wanneer je:

  • in Nederland woont maar in het buitenland werkt of andersom (grensarbeiders)
  • voor een aantal maanden ‘overwintert’ binnen de EU

Kun je niet aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland en pas je je internetverbruik niet aan? Dan brengen we een toeslag in rekening.

Theo681

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi heb ook red together 200 gb ben ziggo klant vraagje ik wil eigenlijk 50 gb in buitenland omdat ik daar ook werk  kan dit zonder extra kosten bv dat het van die 200 gb af gaat

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Theo681 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nee, je kan dit niet van je 200GB gebruiken. Er staat in de Fair use policy dat je maar 20GB mag gebruiken. Vodafone bekijkt na 4 maanden of je niet teveel hebt gebruikt en dan nemen ze contact met je op, zoals je kan lezen wat Steven al heeft geschreven. 

Je kan wel een BloX aanvragen voor extra data in het buitenland. Voor meer informatie hierover, zie deze pagina: https://www.vodafone.nl/abonnement/buitenland/eu 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic