1
Vraag
2
Reacties
Esoxlucius

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Data-tegoed afschrijven zonder dat data

Ik merk dat er ‘snachts mobiele data worden afgeschreven.

misschien van updates van app’s en zo, maar in huis worden alleen afgeschreven via WIFI.

data-besparingsmodus is ingeschakeld en dataroaming uitgeschakeld.

wat kan ik nog meer doen om te voorkomen dat Data in huis via 4-G mobiele data worden afgeschreven?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klopt helemaal @Esoclucius.Daarom kun je beter eerst het toestel verbinden met wifi. Hierdoor update je toestel alle apps. Vervolgens daarna kun je de mobiele data aanzetten. Maar krijg je dan meldingen alsnog binnen, dan kost dit natuurlijk data.
Je kunt apps in je toestel ook eventueel beperken op het gebruik van data. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Esoxlucius 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als je al hebt gezorgd dat je geen data kan gebruiken als je ligt te slapen, dan is dit data informatie van de dag ervoor. Er is dan nog data geweest voor het uitzetten ervan en dat komt dan bij je nacht overzicht. En kan het nog altijd gebeuren dat er toch nog een app internet gebruikt? Vliegtuigmodus zetten is volgens mij altijd het beste op te doen. Maar vandaag zijn er Vodafone medewerkers aanwezig die je verder kunnen helpen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Esoxlucius,
Welkom op de Community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je hiervan schrikt en dat je dit wilt beperken. Om wat voor een toestel gaat het? Dan kan ik je wat meer tips meegeven. 
Een mobiele telefoon gebruikt altijd data. Of je nu de telefoon gebruikt of niet. Dit heeft te maken met het updaten van apps en ervoor zorgen dat je s'ochtends de notificaties in beeld ziet. 
Het beste kun je inderdaad mobiele data uitzetten of vliegtuitgmodus aan. Hierdoor kun je geen data verbruiken. Het kan verschillende oorzaken hebben waarom er alsnog data is verbruikt. Denk hierbij aan een slechte verbinding met wifi, storing met wifi, Apple toestellen zullen na loop van tijd de wifi uitschakelen (ivm energieverbruik), een instelling wat niet goed staat etc.

Esoxlucius
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie. Ik heb eeb iPhone 7, dat van die vliegtuigmodus is interessant. Dan hoef ik het toestel dus snachts niet uit te zetten?

updaten apps kosten dus data op het moment dat je data weer aanzet en buiten het bereik van WIFI bent?

in dat geval dus kwestie van pech?

Esoxlucius
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klopt helemaal @Esoclucius.Daarom kun je beter eerst het toestel verbinden met wifi. Hierdoor update je toestel alle apps. Vervolgens daarna kun je de mobiele data aanzetten. Maar krijg je dan meldingen alsnog binnen, dan kost dit natuurlijk data.
Je kunt apps in je toestel ook eventueel beperken op het gebruik van data. 

Esoxlucius
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helemaal duidelijk Steven, bedankt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic