1
Vraag
2
Reageer en help mee
ppansturm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Contract verlengd, maar Vodafone niet bereid om contract details na te komen!?

Hallo Vodafone (en Community),

Op 20 oktober 2024 heb ik mijn contract verlengd. In jullie bijgeleverde contract staat dat het nieuwe contract een invoer datum heeft van 20 October 2024. Nu blijkt op 26 November 2024 dat jullie nog steeds het oude contract in rekening brengen - iets wat niet overeen komt met de contractverlenging die wij contractueel (!!) hebben afgesproken.

Nadat ik met jullie chat functie contact op heb genomen, blijkt nu dat het contract pas in Februari 2025 zal ingaan, waardoor mijn verlenging absoluut NIET relevant meer is. Echter zegt jullie medewerker op de chat functie dat mijn annulering termijn al is verlopen (14 dagen na verlenging) waardoor ik nu vast zit aan een verkeerd contract. 

Wat zijn jullie voor een bedrijf, wat eerst een verkeerd contract toestuurt wat jullie niet willen nakomen qua invoertermijn, waarna jullie je wél willen houden aan de contractuele annulering termijn?

Ik hoop spoedig van jullie te horen, hoe we dit netjes en gepast kunnen oplossen.

6 Reacties 6
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 102Posts
  • 16Oplossingen
  • 29Likes

Goedemorgen @ppansturm 

Een onwenselijke en verwarrende situatie lees ik hier.

Ik kan me voorstellen dat met de communicatie die je ontvangen hebt er nu onduidelijkheid is ontstaan.

Ik wil me hier graag even in verdiepen en het een en ander uitzoeken. Wil je hiervoor je 06-nummer vermelden in je profiel? Dan duik ik even in je dossier.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12305Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3205Likes

Ah, ik zie dat er 2x een bericht is geplaatst door de TS. Dat is niet echt handig, nu zitten er twee mensen zich suf te tikken om antwoord te geven. Het lijkt me handiger om dan deze topic aan te houden omdat @Jamyla hier inmiddels al een reactie heeft gegeven. Maar wil je mijn reactie ook nog lezen, lees dan deze topic nog maar even door. 

ppansturm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Jamyla, Ik heb het toegevoegd

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 67Posts
  • 20Oplossingen
  • 14Likes

Goedemiddag! @ppansturm 

Ik snap dat het verwarrend is als je nog het oude bedrag betaald. Je hebt vervroegd verlengd maar je oude abonnement loopt nog tot februari 2025. Dit betekent dat vanaf dan je nieuwe abonnement in gaat. Vandaar dat je op dit moment nog je oude bedrag terug ziet op je rekening en facturen. 

Het komt dus goed alleen heeft het te maken dat je oude abonnement nog niet is afgelopen! 

ppansturm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Carlien / Vodafone wellicht heb je mijn eerste bericht niet goed gelezen? 

Eerst versturen jullie mij een verkeerd contract toe, wat jullie vervolgens niet willen nakomen. En als ik dan vervolgens zeg dat ik er vanaf wil zien, als jullie dat niet willen nakomen, houden jullie wel vast aan de contractueel opgenomen annulering termijn. Wat is dit voor een grap?

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 35Posts
  • 5Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen @ppansturm

Ik heb je eerste bericht nog even goed doorlopen. Maar ik kon niet helemaal ontdekken wat er niet goed zou zijn aan het nieuwe abonnement. De ingangsdatum is altijd de datum van het aflopen van het oude contract. Dat je eerder dan de 12 of 24 maanden van je contract kunt verlengen, zegt niet dat het abonnement dan ook eerder in gaat. Je hebt immers een contract voor 12 of 24 maanden, dus niet 8 of 20 maanden. 

Kun je mij dan wel uitleggen wat er aan het abonnement verder niet klopt? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic