1
Vraag
2
Reacties
LiekeFoolen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Buitenland bellen

Hoi, 

mijn vriend bevindt zich momenteel in Singapore, en we zouden graag willen bellen met elkaar. Nu is het echter best wel duur, dus dachten wij om via WiFi te bellen op whatsapp. Alleen is voor ons niet duidelijk of dat gratis is of dat ook als belminuten wordt meegerekend in het buitenland? 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @LiekeFoolen 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje, dat is een heel eind van elkaar. Logisch dat je elkaar even wilt bellen en zonder hele dure kosten. Zolang je vriend zeker weet dat die goede Wifi heeft dan is er niets aan de hand. Daar komen dan geen kosten bij en zal ook niet van je belminuten af gaan. Maar ik zeg je wel, hij moet wel zorgen dat die goede Wifi heeft anders kan het hem wel duur komen te staan. Uiteraard kan die in het buitenland z'n BloX beperkt internet aanzetten en z'n plafond bij 60,- euro extra kosten aanzetten, dan krijgt die tenminste altijd een waarschuwing. 

Dus goede Wifi en je kan uren met elkaar gratis bellen 😉

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @LiekeFoolen 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje, dat is een heel eind van elkaar. Logisch dat je elkaar even wilt bellen en zonder hele dure kosten. Zolang je vriend zeker weet dat die goede Wifi heeft dan is er niets aan de hand. Daar komen dan geen kosten bij en zal ook niet van je belminuten af gaan. Maar ik zeg je wel, hij moet wel zorgen dat die goede Wifi heeft anders kan het hem wel duur komen te staan. Uiteraard kan die in het buitenland z'n BloX beperkt internet aanzetten en z'n plafond bij 60,- euro extra kosten aanzetten, dan krijgt die tenminste altijd een waarschuwing. 

Dus goede Wifi en je kan uren met elkaar gratis bellen 😉

LiekeFoolen
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat dachten wij ook toen hij in Amerika was afgelopen zomer, maar toen werd er elke dag een bepaald bedrag bij z’n abonnement opgeteld (elke keer 7,87 of 4,23 en was elke keer hetzelfde bedrag) en nu zijn wij bang dat dat in Singapore weer gaat gebeuren. (Bij mijn rekening werd er geen geld bij opgeteld)

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oei @LiekeFoolen 
Dan staat vast BloX Alles in 1 Wereld aan. Die zou ik wel even uitzetten want Vodafone zet deze automatisch aan voor elke klant! Dit is gedaan zodat klanten geen hoge rekeningen krijgen. Lees de site maar even. Dat kan die doen via My Vodafone op een computer en anders via de app. Maar de app heeft een storing dus hij kan ook inloggen via computer en uitzetten. 

Een sms kan die ook sturen, lees deze pagina maar even:
https://www.vodafone.nl/abonnement/blox/voordeel-buiten-europa 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Maar met een goede WiFi kan je echt gewoon bellen zonder kosten. Zorg dat je roaming uit hebt, dat is ook handig om te doen. Hij is dan alleen niet meer bereikbaar! Maar echt, WiFi gaat goed zolang je maar goede WiFi hebt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic