WLoos

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bestelling geannuleerd door Vodafone, aankoop bedrag wel afgeschreven

Op 23 november jl. heb ik een bestelling geplaatst voor een iPhone 12 met Red unlimited abonnement. Met nummerbehoud van een zakelijk nummer. Omdat het zakelijke contract nog niet was omgezet naar privé heeft Vodafone de bestelling geweigerd. 

Helaas heeft Vodafone het aanschafbedrag van de iPhone wel van mijn creditcard afgeschreven. Na contact met de klantenservice werd mij gezegd da binnen 5 werkdagen het geld teruggeboekt zou worden. Die 5 werkdagen zijn ruim voorbij maar ik heb nog geen geld terug. Ik vind dit heel vervelend, geen geld en ook geen telefoon! Het zakelijke nummer is inmiddels omgezet naar een privé nummer.

Graag met spoed een oplossing.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
WLoos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Yes!!! Vandaag (11 januari) mijn geld teruggestort gekregen.

Eindelijk op zoek naar een eigen toestel en de oude iPhone 8 inleveren.

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
WLoos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist weer gebeld met Vodafone. De 5 werkdagen zijn inmiddels opgelopen naar 3 weken. Het lijkt mij dat je een onverschuldigde betaling sneller kunt terugstorten. Vreemde gang van zaken. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @WLoos
Welkom op de community van Vodafone en dankjewel voor je feedback! Zodra een bestelling teruggedraaid moet worden, zal dit eerst verwerkt moeten worden in het systeem. Vervolgens moet een terugbetaling plaats vinden. Een terugbetaling duurt ongeveer 15 werkdagen. Waarom mijn collega's 5 gecommuniceerd hebben, durf ik niet te zeggen. Mijn excuses daarvoor! Het beste kun je hiervoor bellen met 0800-0560. Je komt dan direct uit bij de afdeling verkoop. Zij kunnen inzien of alles verwerkt is en de terugbetaling aangevraagd is. Betreft je feedback dat dit sneller moet kunnen, ga ik intern doorzetten zodat naar dit proces gekeken kan worden. Nogmaals dank iervoor!

WLoos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het antwoord. Dat 0800 nummer had ik al gebeld. Als het nog veel langer duurt ga ik via ICS proberen mijn geld terug te krijgen. Het is immers een niet geleverde bestelling. Vodafone krijgt dan het stempel onbetrouwbare webwinkel.  

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mocht je binnen 15 werkdagen het bedrag nog niet op je bankrekening staan, dan hoor ik graag de volgende gegevens via een privebericht @WLoos
- Mobiel nummer
- IBAN nummer 
- ordernummer / bestelnummer
- Wanneer de annulering is aangevraagd?
- Om welk bedrag gaat het? 

Voor de verificatie heb ik dan ook nog een aantal gegevens nodig:

- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum 

Na 15 werkdagen kan ik vanuit hier dit doorspelen naar de desbetreffende afdeling. Mocht je liever op dat moment willen bellen, dan kan dit via het bovenstaande nummer. Helaas kan ik er geen 5 werkdagen van maken omdat mijn collega dit verkeerd heeft gecommuniceerd. Het terugbetalen van een bedrag duurt ongeveer een 15 werkdagen. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor. 

WLoos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Gegevens zijn in een privé bericht opgestuurd. Hopelijk krijg ik nu snel mijn geld terug. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens. We zitten nog binnen de 15 werkdagen @WLoos. Zoals hierboven aangegeven heb je het bedrag binnen 15 wekrdagen terug op je rekeningnummer. Ik heb voor de zekerheid het verzoek voor terugbetaling ook al intern doorgezet. Dit staat bekend onder verzoek 10786758.

WLoos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt! Ik wacht het af. Heel veel vertrouwen heb ik er niet in. Helaas.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Meestal duurt het 15 tot 30 dagen voor een creditcard betaling terug staat op je rekening, volgens verschillende creditcard bedrijven op hun website. Mits het om een reservering gaat, dan kan het soms binnen enkele dagen terug staan op je rekening. Als Vodafone er 15 dagen over doet, kan het nog eens duren voor het geld terug staat op je rekening. Heb daarom nog even geduld, het zal echt goed komen. 

WLoos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is inmiddels werkdag 18. Geen enkele melding van Vodafone dat het door mij onverschuldigd betaalde bedrag terugbetaald zal worden. Maandag 20 december geef ik de vordering in handen van ICS/PayPal. Jammer dat een gerenommeerd bedrijf handelt als een onbetrouwbare webshop. 

WLoos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik meld mij maar weer eens. Helaas nog geen terugbetaling ontvangen. Ik vrees dat als ik geen andere actie onderneem, ik mijn geld gewoon kwijt ben. Schandalig eigenlijk. Wat kan ik nog doen om Vodafone te bewegen mij de meer dan 500 euro terug te betalen? 

WLoos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Helaas onderneemt Vodafone geen enkele actie.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

In je My Vodafone kan je ziet wat er met je casenummer gebeurd. Staat daar al een antwoord? Volgens mij heeft Steven een case aangevraagd en dit nummer doorgegeven aan je. Als het goed is moet je dan in je My Vodafone kunnen zien wat de vorderingen zijn. 

Maar ben wel met je eens dat het heel lang duurt. Zal daarom @Cecilia er bij roepen om te vragen of die even met je mee kijkt. Steven is even niet online, Cecilia kan zeker even met je mee kijken. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @WLoos

Dit duurt inderdaad al een tijdje en ik kan mij heel goed voorstellen dat je dit bedrag graag snel teruggestort wilt hebben. Het gaat tenslotte toch om een flink bedrag. Naar aanleiding van jouw klacht (10802307) ben je op 3 januari gebeld door één van mijn collega's van de afdeling klachten. Zij nemen deze kwestie in beheer en zullen dit samen met jou oplossen. Andere afdelingen zullen er dan buiten blijven, aangezien je nu een contactpersoon hebt. Uit onderzoek is gebleken dat de refund is mislukt en dat mijn collega van de afdeling klachten een refund escalatie heeft doorgezet naar de afdeling Finance. Er wordt dus aan gewerkt! 

WLoos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de reactie. 
Ik ben niet gebeld door Vodafone en heb dus ook geen naam van een contactpersoon.
Echt moeilijk lijkt het mij niet om een bedrag over te maken naar een klant die al sinds 23 november op een refund wacht. . 

WLoos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Yes!!! Vandaag (11 januari) mijn geld teruggestort gekregen.

Eindelijk op zoek naar een eigen toestel en de oude iPhone 8 inleveren.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Ontzettend fijn @WLoos! Toevallig had ik het voor vandaag in mijn agenda gezet om te controleren of de refund al was uitbetaald. Je bent mij voor, haha! Succes met de zoektocht naar een nieuw toestel. Heb je al eentje op het oog? 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic