1
Vraag
2
Reacties
Abr166

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedrag van beltegoed af zonder bellen of datagebruik

Ik wilde graag vragen of iemand mij kan helpen. Ik merk al een aantal keren op, dat ik transactie smsjes van Vodafone ontvang waarbij er staat vermeld wat de laatste kosten zijn van mijn verbruik, terwijl ik niet bel of gebruik maak van mijn data tegoed, het toestel ligt gewoon op tafel. Maar er gaan toch bedragen van 0.13 cent of 0.01 of 0.05 cent van af tot mijn beltegoed op is. Hoe is dit mogelijk? Ik gebruik nauwelijks mijn mobiel, soms gebeurd het zelfs in de nacht uren wanneer ik lig te slapen. Heb zelfs bijna nooit netwerk in mijn woning vanwege de ligging.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Abr166
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat is eigenlijk heel simpel uit te leggen. Je toestel gebruikt, eigenlijk altijd, internet om de tijd op te vragen, op de achtergrond app's up to date te houden of mail te controleren. Hoe dan ook, dat kost je geld en data. Wat je dan het best kan doen is overstappen op Wifi of op Vliegtuigmodes zetten. Bijna nooit netwerk is toch altijd wel een beetje wel netwerk 🙂

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Abr166
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat is eigenlijk heel simpel uit te leggen. Je toestel gebruikt, eigenlijk altijd, internet om de tijd op te vragen, op de achtergrond app's up to date te houden of mail te controleren. Hoe dan ook, dat kost je geld en data. Wat je dan het best kan doen is overstappen op Wifi of op Vliegtuigmodes zetten. Bijna nooit netwerk is toch altijd wel een beetje wel netwerk 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je kunt in je toestel controleren waaraan het verbruikt is. Dit zie je bij gegevensverbruik (Andriod) of bij mobiele data (Apple), Hier kun je per app zien wat er verbruikt is.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ben je er inmiddels achter wat er data heeft verbruikt Abr166?
Abr166
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:
Hoi Abr166
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat is eigenlijk heel simpel uit te leggen. Je toestel gebruikt, eigenlijk altijd, internet om de tijd op te vragen, op de achtergrond app's up to date te houden of mail te controleren. Hoe dan ook, dat kost je geld en data. Wat je dan het best kan doen is overstappen op Wifi of op Vliegtuigmodes zetten. Bijna nooit netwerk is toch altijd wel een beetje wel netwerk 🙂


Dank je wel voor je reactie, helaas is dit niet het geval bij mij. Mijn 4G staat zowel altijd uit en in de woning waar ik woon heb ik 9 van de 10 x geen netwerk, vanwege de ligging van de woning. Mijn WiFi staat 24/7 aan en voor alsnog wordt er kleinere bedragen van mijn beltegoed afgeschreven.
Abr166
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
Ben je er inmiddels achter wat er data heeft verbruikt Abr166?

Dank je wel voor je reactie, helaas ben ik er niet wijzer van geworden. Er staat niets bijzonders in mijn verbruik. Ik bel eigenlijk ook nooit of zit nauwelijks op 4G. WiFi staat echt altijd aan, ik maak meer gebruik van mijn tablet of desktop dan mijn toestel. Whatsapp gebruik ik zelden maar met WiFi. Mobiele netwerk staat gewoon uit en bellen doe ik met de huistelefoon ivm onbeperkt bellen naast vast en mobiel. Krijg er net ook weer 1 binnen en het gebeurd zelfs in de nachten/ochtend wanneer ik slaap. Zie bijlage
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik dat toch iemand van de klantenservice van Vodafone hier naar moet kijken. Het beste wat je kan doen is je bericht schrijven via Facebook of Twitter. Deze mensen kunnen dieper in het systeem en misschien wat er aan de hand is.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Daarnaast mag je ook eens controleren of slimme netwerkwissel/ wifi assistentie aanstaat. Staat deze optie aan, dan mag je hem uitzetten. Deze optie zorgt ervoor dat als het netwerk sterker is dan je Wi-fi, het toestel automatisch overgaat op het netwerk.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic