1
Vraag
2
Reacties
Svens

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

BTW-vermelding op factuur privé abonnement

Hoi!

 

Het is de tijd van het jaar... Ik ben zzp'er en mag weer aangifte doen voor de omzetbelasting en nu vraagt mijn boekhoudster om de BTW-factuur van mijn privé abonnement bij Vodafone.

 

Is het mogelijk om een factuur met BTW-vermelding te downloaden van 2021?

 

Alvast bedankt en een fijn weekend!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Svens,
Welkom op de community van Vodafone. Ik leg je graag uit hoe je dit kunt regelen. Via https://www.vodafone.nl/my/rekeningen kun je de btw specificatie aanzetten voor op de facturen. Als je een btw-specificatie aanvraagt, vermelden we voortaan het btw-bedrag apart op je factuur. Het kan 4 tot 8 weken duren voordat je de eerste factuur met btw-specificatie krijgt. Dit is alleen voor facturen in de toekomst. Facturen die al aangemaakt zijn (dus facturen in het verleden) die niet met BTW specificatie gemaakt zijn, kunnen we wel opnieuw toesturen maar ook deze zullen dan zonder BTW specificatie zijn. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Svens,
Welkom op de community van Vodafone. Ik leg je graag uit hoe je dit kunt regelen. Via https://www.vodafone.nl/my/rekeningen kun je de btw specificatie aanzetten voor op de facturen. Als je een btw-specificatie aanvraagt, vermelden we voortaan het btw-bedrag apart op je factuur. Het kan 4 tot 8 weken duren voordat je de eerste factuur met btw-specificatie krijgt. Dit is alleen voor facturen in de toekomst. Facturen die al aangemaakt zijn (dus facturen in het verleden) die niet met BTW specificatie gemaakt zijn, kunnen we wel opnieuw toesturen maar ook deze zullen dan zonder BTW specificatie zijn. 

BOOTJOHN

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik wil een btw specificatie op de factuur voor prepaid internet. Kan dat?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @BOOTJOHN 
De BTW-specificatie op de factuur kun je aanzetten in My Vodafone als je een mobiel abonnement bij ons hebt. Voor prepaid aansluitingen is dit niet mogelijk omdat je hierbij ook geen maandelijkse facturen ontvangt.

BOOTJOHN

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

btw staat op 0% in de factuur, terwijl op de site staat dat alle tarieven inclusief BTW zijn

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@BOOTJOHN Je ontvangt dus wel maandelijks een factuur? Dan is er geen sprake van een prepaid abonnement waarover je sprak in je vorige bericht. Op het mobiele nummer in je profiel vind ik geen gegevens, waardoor ik het niet kan controleren. Staat hier wellicht een onverhoopte tikfout in? 🙂 

In ieder geval. Als je dus een abonnement hebt waarbij je iedere maand van ons een factuur krijgt (Sim Only of met toestellening) dan kun je de BTW-specificatie zelf aanzetten in My Vodafone:

  1. Log in op My Vodafone
  2. Ga naar Rekeningen
  3. Scroll helemaal naar beneden en klik op Btw-specificatie aanvragen
  4. Klik op Ja, ik wil een rekening met btw-specificatie

Je aanvraag wordt binnen maximaal 8 weken behandeld. Hierna ontvang je je rekeningen standaard met btw-specificatie. via de volgende stappen: 
 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Gekke vraag, maar gaat het hier om prepaid of abonnement? 

Er staat als vraag:
Ik wil een btw specificatie op de factuur voor prepaid internet. Kan dat?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic