1
Vraag
2
Reageer en help mee
Premium Data

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Apple Music onterecht afgeschreven!

Goedemiddag, 

Ik ben erachter gekomen dat er al een aantal maanden een abonnement van Apple Music wordt afgeschreven terwijl we dat
nooit aangevraagd of gebruikt hebben. Ik zie dat ik niet de enige ben.
Bij Apple in i-tunes staat dat we geen abonnementen hebben en bij
https://offers.vodafone.com/nl staan ook geen abonnementen wanneer we ingelogd zijn.
Rara hoe kan dit?
En belangrijker nog, hoe krijg ik de onterecht afgeschreven bedragen terug?

Iemand een oplossing?

Groetjes Marion

 

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Premium Data 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Via waar ben je er dan achter gekomen dat Apple Music is afgeschreven? Zie je dat via je CreditCard vanuit Apple Store of zie je dat op je rekening van Vodafone staan? Als deze niet als aankopen staan bij Apple dan moet deze via je Vodafone factuur zijn verwerkt en als dat zo is, dan moet dit ook op je maandelijkse facturen van Vodafone staan. Dat je hier niet alleen is staat klopt ten delen want er zijn mensen die zelf fouten hebben gemaakt door gratis bij Vodafone Apple Music aan te vragen, maar nooit meer zelf hebben opgezegd. Maar er zijn ook mensen die het per ongelijk hebben aangevraagd en nooit op hun facturen kijken om te controleren waar ze voor betalen. Dus het is niet allemaal met elkaar te vergelijken.

Je hebt gekeken bij entertainment van Vodafone, heb je dit gedaan via Wifi of via 4G/5G (dus via data van Vodafone)? Het is namelijk wel belangrijk dat je kijkt via je data van Vodafone. Daarnaast, wat voor een abonnement hebt je? Is het een stand-alone abonnement, dus alleen jij bent daarop klant, of heb je een Red Together abonnement, waar meer mensen gebruik van maken? Als dit het laatste is dan kan het ook zijn dat iemand anders in die groep Apple Music heeft aangevraagd. Denk aan kinderen die zijn aangesloten, dat gebeurd ook nog wel eens. 

Zomaar een abonnement hebben bij Apple is eigenlijk niet mogelijk. Je moet bij Apple zo vaak aanklikken dat je het er mee eens bent en dat je het wil, dat het per ongelijk, of het niet weten, bijna niet mogelijk is. Of iemand anders heeft het gedaan, zonder dat je het weet. Ik zeg niet dat dit bij jou zo is, maar ik geef gewoon wat voorbeelden! Loop het nog eens goed na en in die tijd zal iemand van Vodafone hier ook online zijn en met je mee kijken wat er aan de hand is. Ik zelf ben niet werkzaam bij Vodafone maar wil je wel alvast een beetje verder helpen tot de tijd dat iemand van Vodafone aanwezig is. 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes

Hey goedemorgen @Premium Data en welkom hier! 

Ik snap dat het schrikken is als je nooit iets hebt aangevraagd en vervolgens een afschrijving ziet. @Energieboy stelt je al een aantal goede vragen om erachter te komen hoe dit heeft kunnen gebeuren, heb je deze hulp nog nodig? 

Premium Data
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de reacties. Zojuist zijn we gebeld door de cashback / klachten afdeling van Vodafoen die ons op zeer onsympathieke wijze meedeelde dat ze niets voor ons konden doen.
We schijnen ergens in 2020 een proefabonnement te hebben gekregen en daarna opgezegd.
Daarna na een toestelwissel zouden we het weer opnieuw hebben aangevraagd maar dat is gewoon niet het geval.
Waarom zouden we namelijk een proefabonnement hebben stopgezet als we het zouden willen gaan gebruiken?!
Ook kan er geen bewijs worden geleverd van bovenstaande acties.
Feit is dus dat we wederom van het kastje naar de muur worden gestuurd. 
Volgens deze onvriendelijke jongeman maakt het sowieso niet uit dat we het nooit gebruikt zouden hebben
want dat is niet van belang.

Ik vind het zeer onacceptabel dat dit bedrag sinds september 2020 wordt afgeschreven en we voelen ons
echt afgepoeierd / niet serieus genomen.
Wellicht kan iemand ons helpen en informeren waar we het beste een klacht kunnen deponeren.
Klantenbinding lijkt voor Vodafone in deze casus niet belangrijk te zijn want er is geen sprake van enige tegemoetkoming en je wordt dus eigenlijk niet serieus genomen en indirect voor leugenaar uitgemaakt.
Dat we reeds sinds 2007 klant zijn maakt blijkbaar niet uit.

We gaan ons nu oriënteren op een overstap naar een andere provider en dat is eigenlijk wel jammer want onze
andere ervaringen met Vodafone / de klantenservice zijn altijd goed geweest.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic