1
Vraag
2
Reacties
Joy216

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Adres EN telefoonnummer onbekend

Ik help een jongere (vrijwillig) die 2 jaar geleden naar Nederland is gekomen en een abonnement heeft afgesloten bij vodafone.

Dit nummer gebruikt hij niet meer, en in die tijd dat hij het abonnement afsloot had hij geen vaste verblijfplaats.

 

We weten dat er nog een schuld open staat. Deze zouden we graag met een regeling willen gaan betalen.

Hierover hebben we gebeld met de vodafone survicedesk. Deze wist ons te vertellen dat zonder telefoonnummer en zonder adres, het niet mogelijk is personen te vinden. (Dus er kan niet gezocht worden op achternaam of geboortedatum).

Misschien denk jullie, lekker makkelijk, maar we zouden in de toekomst graag van deze schuld af willen zodat hij met een schone lei verder kan. We zijn namelijk ook bang dat uiteindelijk de deurwaarder met een veel groter bedrag hem toch op een 1 of andere manier weet te traceren. Dus liever nu betalen dan later.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Joy216,

Welkom op de community van Vodafone.
Fijn om te lezen dat je de andere helpt! Dat doe je goed.

Ik kan me voorstellen dat je het niet eens bent met het eerder gegeven antwoord, maar helaas hebben wij wel een aantal gegevens nodig (ook voor de verificatie), voordat wij iets kunnen opzoeken en mogen doorgeven. Ik kan me voorstellen dat je dit ziet als lekker makkelijk maar dit is juist om fraude te voorkomen en er voor te zorgen dat wij met de juiste persoon spreken voordat we informatie doorgeven. We willen namelijk niet dat er informatie wordt doorgegeven aan de verkeerde persoon. Ik hoop dat je dit ook begrijpt.

Ik begrijp dan ook dat hij zo snel mogelijk van deze schuld afwilt. 

Je geeft aan dat hij een nummer bij ons had. Dit betekent ook dat hij rekeningen van ons kreeg met daarop de kosten. Op de rekening staat het klantnummer. 
Indien er al eens een bedrag geincasseerd van het bankrekeningnummer, staat bij de betaling ook het klantnummer. Zo hoeven wij niet het mobiele nummer erbij te zoeken. 

Waar vind ik alle gegevens terug:
- My Vodafone: indien er een account is aangemaakt, vind je hierin het adres, mobiel nummer, klantnummer,
- Contract: hierop staat het adres, klantnummer, mobiel nummer 
- Ordernummer (bestelling):  klantnummer, mobiel nummer, adres 

De contactpersoon mag contact met ons opnemen met de volgende gegevens:
- Klantnummer of mobiel nummer
- adres en postcode waarop het geregistreerd staat
- De laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer
- Geboorte datum.
- Voor- en achternaam

Daarna kun je eventueel het gesprek overnemen als dat makkelijker is. 


Bekijk in context

1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Joy216,

Welkom op de community van Vodafone.
Fijn om te lezen dat je de andere helpt! Dat doe je goed.

Ik kan me voorstellen dat je het niet eens bent met het eerder gegeven antwoord, maar helaas hebben wij wel een aantal gegevens nodig (ook voor de verificatie), voordat wij iets kunnen opzoeken en mogen doorgeven. Ik kan me voorstellen dat je dit ziet als lekker makkelijk maar dit is juist om fraude te voorkomen en er voor te zorgen dat wij met de juiste persoon spreken voordat we informatie doorgeven. We willen namelijk niet dat er informatie wordt doorgegeven aan de verkeerde persoon. Ik hoop dat je dit ook begrijpt.

Ik begrijp dan ook dat hij zo snel mogelijk van deze schuld afwilt. 

Je geeft aan dat hij een nummer bij ons had. Dit betekent ook dat hij rekeningen van ons kreeg met daarop de kosten. Op de rekening staat het klantnummer. 
Indien er al eens een bedrag geincasseerd van het bankrekeningnummer, staat bij de betaling ook het klantnummer. Zo hoeven wij niet het mobiele nummer erbij te zoeken. 

Waar vind ik alle gegevens terug:
- My Vodafone: indien er een account is aangemaakt, vind je hierin het adres, mobiel nummer, klantnummer,
- Contract: hierop staat het adres, klantnummer, mobiel nummer 
- Ordernummer (bestelling):  klantnummer, mobiel nummer, adres 

De contactpersoon mag contact met ons opnemen met de volgende gegevens:
- Klantnummer of mobiel nummer
- adres en postcode waarop het geregistreerd staat
- De laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer
- Geboorte datum.
- Voor- en achternaam

Daarna kun je eventueel het gesprek overnemen als dat makkelijker is. 


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic