1
Vraag
2
Reacties
Noor

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Administratiekosten per maand wegens andere betaalwijze dan automatische incasso

Goeiemorgen, 

Ik heb Vodafone gebeld, maar ik werd hierheen verwezen. Ik heb een vraag mbt de kosten die betekend worden bij het niet betalen via automatische incasso. 

Maandelijks worden hiervoor €4,57 voor gerekend. Aangezien hier juridisch gezien enkelt de daadwerkelijke kosten voor mogen worden doorberekend wil ik graag een specificatie van deze kosten. 

Waaruit is deze €4,57 opgebouwd? 

Ik weet dat de rabobank hiervoor €0,18 per betaling rekent. Verder krijg ik maandelijks een automatische SMS dat mijn rekening klaar staat en zullen er controles zijn of de betalingen daadwerkelijk gedaan zijn.  Ik vind het bedrag van €4,57 wel erg hoog liggen en twijfel eraan of dit wel de daadwerkelijke kosten zijn. 

Wie kan mij de kosten toelichten? 

 

Groetjes Noor

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Via iDeal worden deze kosten wel berekend @Noor. Bij een automatische incasso worden deze kosten niet berekend.
 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Noor,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je afvraagt waarvoor deze kosten zijn. Ik leg je graag hier meer over uit. Zodra je een overboeking doet (niet via iDeal), komen de kosten op ons rekeningnummer terecht. Zodra het bedrag bij ons binnen is, moeten wij het bedrag overzetten op jouw klantnummer. Hierdoor zie je in My Vodafone dat een rekening voldaan is. Vandaar dat je bij een overboeking ook altijd een klantnummer, factuurnummer en/of mobiel nummer moet vermelden. Doe je dit niet, dan kan het zijn dat we niet waar we het bedrag moeten plaatsen. Dit zijn dus administratiekosten per maand wegens andere betaalwijze dan automatische incasso zoals vermeld bij de tarieven op onze website

Noor
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Louis 

 

Ik begrijp dat er administratiekosten aan zitten. En ik begrijp nu ook welke handelingen er moeten worden gedaan wanneer er niet via ideal betaald wordt. Maar mijn vraag is eigenlijk juist of ik ergens een specificatie van die kosten kan krijgen. Dus welke kosten worden voor welke handelingen gemaakt. En welke kosten worden er gemaakt wanneer er wel via ideal betaald wordt. Aangezien de kosten naar mijn mening wel erg hoog liggen en ik twijfel of dit wel klopt wel ik dit graag kunnen checken. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Er is verder geen specificatie van deze kosten behalve de tarievenlijst die bij je abonnement hoort. De €4,57 is de specificatie van deze kosten @Noor. Er is geen verdere specificatie waarin staat welke handeling wat kost.

Noor
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Louis er is lijkt mij een berekening gemaakt waardoor jullie op dit specifieke bedrag van €4,57 zijn uitgekomen. Dan zou deze berekening er toch moeten zijn. Dit bedrag is toch niet uit iemands duim gezogen?  Het lijkt mij dat jullie als bedrijf zijnde jullie juridisch moeten kunnen indekken wanneer dit bedrag aangevochten wordt. 

Maar ik begrijp het goed dat wanneer er via Ideal betaald wordt, dit niet op mijn klantnummer moet worden overgezet en er wat dat betreft dus geen extra handelingen hoeven worden uitgevoerd?  En hoelang staat het bedrag van €4.57 al vast? 

Vriendelijke groet

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Noor bij het aflsuiten van je abonnement ga je akkoord met alle tarieven die bij je abonnement horen. Ook deze kosten. De kosten voor administratiekosten per maand wegens andere betaalwijze dan automatische incasso, bestaan al vrij lang. Helaas is daar verder geen inzage vanuit ons in (zowel klantenservice als hier). 

Noor
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ok. Dank voor je reactie. Mijn laatste vraag is echter nog niet beantwoord, 

Begrijp ik het goed dat wanneer er via Ideal betaald wordt, dit niet op mijn klantnummer moet worden overgezet en er wat dat betreft dus geen extra handelingen hoeven worden uitgevoerd?  

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zodra er een automatischie incasso plaats vindt, zullen deze kosten niet berekend worden @Noor 🙂

Noor
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Louis ik heb in totaal 44x zelf via Ideal betaald en elke x de extra kosten betaald. Houd dat in dat ik die extra kosten dan dus onterecht betaald heb? Via Ideal is namelijk geen automatische incasso, maar wel direct vanuit my vodafone. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Via iDeal worden deze kosten wel berekend @Noor. Bij een automatische incasso worden deze kosten niet berekend.
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic