1
Vraag
2
Reacties
almodovaris

Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Activeringsdatum onbekend

Ik heb geen telefoon besteld. Ik heb nieuw abonnement. Ik heb mijn nieuwe SIM ontvangen. Wanneer wordt de SIM geactiveerd? Daarvoor had ik Vodafone prepaid.

 

Er is mij geen enkele activeringsdatum vermeld of bekend.

 

Ik heb de contract niet getekend. Het contract en de SIM lagen gewoon in mijn brievenbus.

 

D.w.z. ik heb het contract afgesloten, maar nooit mijn handtekening daaronder gezet (op papier).

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @almodovaris

Yes, privéberichtje ontvangen! De bestelling is op 19 oktober 2021 gedaan en er is gekozen voor nummerbehoud, zodat je jouw mobiele nummer van Vodafone prepaid kunt meenemen naar Vodafone Sim Only. Doordat er sprake is van een interne portering werkt je abonnement niet direct. De portering staat in elk geval op de juiste wijze in het systeem en zal spoedig doorlopen. Zoals ik aangaf in mijn eerdere bericht wordt een dergelijke aanvraag vaak binnen vijf tot maximaal 10 werkdagen verwerkt. Het is dus nog eventjes afwachten tot je een SMS krijgt op de dag van de portering.

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @almodovaris, goed dat je dit gelijk aangeeft! Ik heb gelijk de systemen erbij gepakt en zie dat nummerbehoud niet doorgelopen is. Ik heb geprobeerd om de datum aan te passen maar dat is helaas niet gelukt. Vervolgens heb ik gelijk aangekaart bij mijn collega's van de technische dienst zodat hier naar gekeken kan worden. Dit staat bekend onder incident 10685212. Mijn collega's van de technische dienst zullen dit onderzoeken en terugkoppelen naar je. Mijn excuses voor het ongemak. 

Bekijk in context

29 Reacties 29
almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er is geen credit check nodig. Ik leen geen cent van Vodafone.

Een medewerker van Vodafone kan een knop indrukken en SIM wordt geactiveerd. Brieven sturen kost tijd en geld.

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Betaalde SMS nummers en betaalnummers moeten geblokkeerd blijven. Dus ik wil dergelijke instelling niet omzeilen.

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dus zo gauw mijn SIM wordt geactiveerd, ga ik naar payinfo en dergelijke instelling vergrendelen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @almodovaris
Een warm welkom hier op de Vodafone Community!

Wat leuk dat je hebt gekozen voor een Sim Only abonnement. Als ik het goed begrijp ben je overgestapt van Vodafone prepaid naar Sim Only van Vodafone. Dat is correct? Heb je toevallig ook gekozen voor nummerbehoud? Je ontvangt namelijk dan je nieuwe simkaart per post. Je Vodafone abonnement gaat in op de dag dat je nummer wordt overgezet. Dit is in het algemeen vaak 5 tot 10 dagen. Tot die tijd kun je gewoon blijven bellen met je oude sim. Zodra die niet meer werkt, plaats je de nieuwe simkaart in je toestel. Op de dag dat het nummer wordt overgezet ontvang je uiteraard een SMS hierover. 

Mocht er geen sprake zijn van nummerbehoud, wil je mij dan een privéberichtje sturen met daarin de volgende informatie?
Naam contractant:
Mobiel nummer:
Adresgegevens:
Geboortedatum:
Laatste 4 cijfers IBAN:
Simkaartnummer:

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb privé bericht verstuurd.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @almodovaris

Yes, privéberichtje ontvangen! De bestelling is op 19 oktober 2021 gedaan en er is gekozen voor nummerbehoud, zodat je jouw mobiele nummer van Vodafone prepaid kunt meenemen naar Vodafone Sim Only. Doordat er sprake is van een interne portering werkt je abonnement niet direct. De portering staat in elk geval op de juiste wijze in het systeem en zal spoedig doorlopen. Zoals ik aangaf in mijn eerdere bericht wordt een dergelijke aanvraag vaak binnen vijf tot maximaal 10 werkdagen verwerkt. Het is dus nog eventjes afwachten tot je een SMS krijgt op de dag van de portering.

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dus, d.w.z. mijn SIM wordt geactiveerd t/m 1 november 2021.

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

In totaal 14 dagen, gezien mijn bestelling was rond op 19 oktober j.l. 6:36 AM.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zozo, je bent wel erg strikt in dagen tellen, maar aanvragen duurt nu eenmaal iets langer met nummerbehoud. 14 dagen klopt misschien in je agenda, maar bij Vodafone is het 5 tot 10 WERKdagen. (komt wel beetje op hetzelfde neer, maar het klinkt even iets anders) Dan zou het dus net op 1 november kunnen maar misschien ook wel 1 dag later. Begrijp dat je heeeeeeel erg graag een abonnement wilt, maar je moet Vodafone ook even de tijd geven om alles over te zetten. En die 5 tot 10 werkdagen is zo snel mogelijk en laten we hopen dat ze die van jou in 5 dagen kunnen verwerken 😎

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voor de duidelijkheid: nummerbehoud was goedkeurt op 19 oktober.

 

Het is nummerbehoud van Vodafone naar Vodafone.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, maar voor de duidelijkheid, een goedkeuring is nog niet dat het ook gelijk geregeld is. Je krijgt eerst een goedkeuring en dan pas gaat Vodafone er mee aan de slag. Eerst geef jij aan dat je dit wil doen, dan kijkt Vodafone of het mogelijk is, daarop krijg je direct antwoord of het kan, of niet. En dan duurt het nog 5 tot 10 werkdagen voor je nummer overgezet kan worden. Dan mag het van Vodafone naar Vodafone gaan, daar zit nu eenmaal een aantal dagen tussen. Te bedenken dat je niet alleen bent in Nederland die bij Vodafone een nummerbehoud heeft doorgegeven 😉. Ja joh, het is lastig om te wachten, maar het is niet anders en bij elke provider is dit hetzelfde. 

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tevens: ja, ik heb het SIM ontvangen. Maar de handtekening voor ontvangst is niet de mijne. Het is de handtekening van de postbode.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Maar wat wil je daar nu mee zeggen? Als je niet tevreden bent met de bezorging en dat de postbode een handtekening heeft geplaatst, neem dan contact op met het bedrijf van de postbezorger. Hier kan Vodafone niets aan doen en je aanvraag is voor Vodafone al in orde en zoals Cecilia al schreef, als je al een prepaid hebt gehad van Vodafone, dan kunnen ze het activeren door alleen alles toe te zenden. 

Nogmaals, als je over de bezorging een klacht hebt, neem dan met dat bedrijf contact op. Verder doet Vodafone het zoals ze het altijd doen en is het nu wachten tot ze je nummer hebben omgezet en dan kan je gebruik maken van je abonnement. Het is in behandeling, nu geduldig wachten. 

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik vraag mij af of Vodafone weet hoe mijn handtekening eruitziet.

Ik heb ooit op kantoor van Ziggo iets misschien getekend.

Maar nooit een overeenkomst met Ziggo of Vodafone handgetekend.

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er was gezegd op https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Ik-heb-verlengd-of-ben-zojuist-klant-geworden-en-... 

 

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van €0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

 

Ik heb geen enkel stap daarvan uitgevoerd.

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ok, snap ik: dat is alleen als een telefoon koopt van Vodafone.

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn punt: een gewone SIM levering wordt niet beschreven.

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het informatie dat ik moet t/m 14 dagen wachten werd mij niet meegedeeld. Ik kon het ook niet gauw vinden.

almodovaris
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Op de Vodafone hulplijn werd mij gezegd dat ik krijg bevestiging een uur van tevoren.

 

Maar over de 14 dagen weten ze niets.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic