1
Vraag
2
Reacties
Quink75

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Activeren OneNumber geeft foutcode NE105

Al geruime tijd probeer ik One Number te krijgen voor mijn Apple Watch. Dat is tot op heden niet gelukt. Ook niet met hulp van de Vodafone telefonische helpdesk, een plaatselijke Vodafone winkel en tenslotte AMAC, die de Watch leverde. Allen hebben al veel moeite gedaan, maar het installeren van One Number is nog niet gelukt.

Er was wat gedoe met My Vodafone. Er bleef hardnekkig een oud klantnummer op staan dat al lang buiten gebruik was. Verder was Together niet goed ingesteld op mijn toestel. Deze beide zaken zijn inmiddels in orde gemaakt. 

Wel is het zo dat de abonnementen Together (staat nu op mijn mob.nr) en Together Extra (op het mob.nr. in gebruik bij mijn vrouw) beide nog op mijn naam staan. Misschien is dat het probleem?

Bij de community zag ik dat het vaker lastig bleek om One Number te installeren en dat er dan toch een oplossing gevonden werd. Vandaar mijn vraag. 

De foutmelding is steeds:

Vodafone kan niet worden gecombineerd met een andere dienst die je al hebt.

Bijvoorbeeld Vast op Mobiel of One Net (foutcode NE 105).

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 95Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

Hi @Quink75

Heel irritant dat het nog steeds niet werkt zoals het zou moeten. Maar, nu ben ik nog even in conclaaf gegaan met een collega en die kwam er inderdaad achter dat er in de achterliggende systeem een vinkje verkeerd stond. Dat hebben we nu aangepast en na het herstarten van je telefoon en smartwatch zou dit opgelost moeten zijn. Kun je dit bevestigen zodra je deze stappen hebt doorlopen? 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 95Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

Goedemiddag @Quink75, allereerst welkom op de Vodafone community 🙂

Zo te lezen loopt het alles behalve lekker met het bestellen van het One Number abonnement. Nu zag ik dat een oud klantnummer mogelijk de oorzaak was van het niet kunnen bestellen van One Number. Dit klantnummer is inmiddels verwijderd en heb je het daarna nogmaals geprobeerd? 

Om OneNumber te bestellen heb je nodig:

1. Een particulier of SoHo abonnement bij Vodafone
2. Een geschikte iPhone en Apple Watch
3. iPhone: Minimaal iOS 17.1
4. De watch moet wel gekocht zijn binnen de EU
5. Minimaal een Series 4 met WatchOS 10.1. Weet je niet of de Apple Watch Cellular is? Je herkent deze aan de gekleurde rand op de crown
6. Een My Vodafone of My Vodafone Zakelijk account.

Voldoe je aan alle bovenstaande eisen? Dan zou je onderstaande stappen moeten volgen:

1. Open de Apple Watch-app op je iPhone
2. Ga naar 'Mobiel netwerk' en kies 'Configureer mobiel netwerk'
3. Log in met je My Vodafone account en kies 'Bestellen OneNumber' 
4. OneNumber wordt binnen enkele ogenblikken geactiveerd op je Apple Watch

Mocht je nog vragen hebben wat betreft deze stappen of mocht er iets niet lukken, laat het dan weten. 

Quink75
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Roland welbedankt voor je reactie. Ook als ik voldoe aan het door jou gestelde lukt het bestellen van One Number nog niet. De iPhone heeft iOS 18.4.1. De Watch heeft iOS 11.4. De Watch is een Series 10 (GPS + Cellular). Dus daar zou het niet aan moeten liggen.  Overigens heeft Series 10 geen gekleurde rand meer op de crown.
De Watch is uitgelezen door AMAC en was 100 procent OK. Zoals ik het zie, lijkt het er toch op dat mijn abonnement bij Vodafone nog niet goed is ingesteld. Voor mijn laatste pogingen heb ik de Watch eerst losgekoppeld en geruime tijd gewacht alvorens te beginnen. 
Wie weet raad?

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 95Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

Hi @Quink75

Heel irritant dat het nog steeds niet werkt zoals het zou moeten. Maar, nu ben ik nog even in conclaaf gegaan met een collega en die kwam er inderdaad achter dat er in de achterliggende systeem een vinkje verkeerd stond. Dat hebben we nu aangepast en na het herstarten van je telefoon en smartwatch zou dit opgelost moeten zijn. Kun je dit bevestigen zodra je deze stappen hebt doorlopen? 

Quink75
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Roland, opnieuw bedankt voor je actie! Ik heb One Number nu gelijk kunnen activeren. Blij mee. Lang leve de Community!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic