1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jkunstman

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnementmet nummerbehoud werkt nog steeds niet vanaf 23-11

Goedendag,

Op 23-11-21 heb ik mijn moeder overgeschreven van tmobile naar vodafone.

Het contract van tmobile is afgekocht.

Na 2 weken nummerbehoud afgewezen.

Rond kerst weer contact gezocht door verkeerde data invoering van vodafone om nummer over te nemen nummerbehoud weer afgewezen,.

Tmobile zelf gecontact daar hebben ze fout gemaakt met afsluiten hebben abonnement omgezet naar prepaid. zodat vodafone nummerbehoud kon doorvoeren.

27-12 nieuwe nummerbehoud aangevraagd weer afgewezen verkeerde datum doorgegeven.

weer contact vodafone kunnen nu wel bellen en smsen maar niets ontvangen.

na advies chat medewerker vodafone naar de winkel gegaan op 04-01-22 die hebben alle instellingen gecheckt. nieuwe simkaart erin gedaan.

vanaf 05-01-22 niet meer gebeld kunnen worden. alleen zelf bellen en sms versturen.

weer contact vodafone gezocht ze hadden in de winkel support melding aangemaakt. dus moesten maar op antwoord wachten kon wel 10 dagen duren.

u begrijpt frustratie wordt hoger.

op 12-01-22 weer contact gezocht alles weeer opnieuw verteld. toen is er met spoed een suport melding aangemaakt met priority hoog. op 13-01-22 heen en weer gemaild met vodafone en aan het einde van de dag mail u contract wordt beiindigd.

gelijk gemaild maar krijg geen reactie meer terug.
Chat vanmorgen weer geopend maar alle medewerkers een stuk of 15 van verschillende afdelingen die willen allemaal het licht zelf uitvinden en een case aan maken. Maar dat wil ik niet ik het opgelost hebben niet 80 keer me verhaal typen.

mijn moeder is 76 daar is het telefoonnummer van  die kan dit niet meer aan en vraagt aan mij was vodafone wel zo goed.

Ik wordt hier gek van. wanneer wordt dit nu eens opgelost.

Dus jullie zijn mijn laatste hulplijn. aub doe hier iets mee.

 

mvg

s de kwant (dochter van) j kunstman

 

11 Reacties 11
Jkunstman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ter info. Ze kan nu helemaal niet bellen. Alleen noodoproepen

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Jkunstman
Welkom op de Vodafone community. 

Wat een nare situatie dat jouw moeder nu niet bereikbaar is.. Het spijt mij ook echt om te lezen dat de overstap met nummerbehoud niet van een leien dakje verloopt. Het nummer is nog niet geporteerd en als ik de portering bekijk dan is deze afgewezen door de huidige provider, omdat er sprake zou zijn van een contract bij hen. Ze vermelden hierbij dat de eerst mogelijke datum om het nummer te porteren 27 april 2022 is. Dit is natuurlijk gek, want doordat jij het abonnement bij T-Mobile hebt afgekocht horen zij het nummer vrij te geven zodat het direct geporteerd kan worden door een andere provider (in dit geval Vodafone). Mijn collega's hebben gelijk dat hier een case voor aangemaakt moet worden, want de reguliere klantenservice kan niet zomaar een nummer van een andere provider (T-Mobile) vrijgeven. Er zal dan ook door een speciale afdeling contact gezocht moeten worden met T-Mobile om dit te realiseren. Hier is inmiddels een case voor aangemaakt (casenummer 10844805). Deze heb je inmiddels zelf aangevuld met informatie over de kwestie. Via de Community heb ik helaas niet meer of andere mogelijkheden dan mijn collega's en moet ik je spijtig genoeg vragen om de case af te wachten. Sorry! 😞 

 

Jkunstman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan heb jij waarschijnlijk ook mijn reactie gelezen over contact met tech afd t mobile. 

Dus dat verhaal dat het pas kan per 27-4-22 is dan natuurlijk raar. 

En ik wil best wachten maar we horen niets krijgen geen updates . 

Maar beindigen inmiddels wel het abonnement daar kregen we mail van. Maar weten niet waarom. Dan denk ik als daar een reden voor is. Meld het dan nu creëren je chaos / paniek bij iemand ( mijn moeder) en erg onhandig als zij buitenshuis is en er is wat dan kan ze niemand bellen. 

Maar wordt ons niets verteld. 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi Jkunstman

Daarom gaf ik in mijn reactie ook aan dat het juist heel gek was dat de portering was afgewezen en deze datum erbij stond vermeld aangezien je het abonnement bij de vorige provider hebt afgekocht. Het nummer hoort dan direct vrijgegeven te worden, zodat het door een andere provider geporteerd kan worden. Inmiddels is er goed nieuws en zijn er enkele ontwikkelingen geweest. De portering is goedgekeurd en per vandaag gaat het nummer over over naar Vodafone. 

Jkunstman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Cecilia, 

Dankjewel voor je update. Daar zijn we van op de hoogte. Maar tot op heden hebben we nog geen verbinding. . 

Ik dacht dat de portering erin stond voor vanmorgen 10.30 enig idee wanneer wij dan verbinding hebben? 

 

Mvg J kunstman

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Jkunstman, goedemorgen!

Het overzetten van een nummer kan gedurende de dag plaatsvinden. Hier is dus niet een vast tijdstip aan verbonden. Als ik de gegevens controleer dan zie ik dat het nummer van jouw moeder nu is aangemeld op het Vodafone netwerk. Werkt alles aan jullie kant ook naar tevredenheid? 🙂

Jkunstman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia, 

 

Aan ons kant werkt niets. Mobiel kan niet gebeld worden ook andersom niet. Sms komt niet aan. 

Telefoon is al aan/uit geweest. 

 

Mvg

Sabine

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hmm, dat is vreemd @Jkunstman. Ik ben nog even in de instellingen gedoken, maar daar zie ik op het eerste oog geen vreemde dingen. Tot gisteren kon ik deze instellingen niet zien, omdat het nummer nog niet was aangemeld op het netwerk. 

Wil je eens proberen om het toestel opnieuw op te starten en om dan handmatig een ander netwerk te selecteren? Op deze wijze wordt een nieuwe aanmelding op het netwerk geregistreerd. 
 

Handmatig ander netwerk selecteren

  • Bij Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
  • Bij Apple: Ga naar Instellingen en dan Aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je het terug op het Vodafone netwerk.
     

    APN controleren
    Werkt het dan nog niet, dan dien je de APN te controleren in het toestel:

     

  • Bij Android vind je dit onder de Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken en dan Namen toegangspunten. 
  • Bij Apple vind je dit via Instellingen - Mobiele netwerk - Mobiele data netwerk.
     

    Naam: Vodafone Live

    APN: live.vodafone.com

    Proxy: Niet ingesteld

    Poort: Niet ingesteld

    Gebruikersnaam: vodafone

    Wachtwoord: vodafone

    Server: Niet ingesteld

    MMSC: Niet ingesteld

    MMS-poort: Niet ingesteld

    MCC: 204

    MNC: 04

    Verificatietype: PAP

    APN-Type: default

    APN-ProtocolI: Pv4

    Roamingprotocol voor APN: IPv4

Mocht dit niet werken, dan het advies om even opnieuw te bellen of te chatten met mijn collega's van de klantenservice zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden. Zij hebben namelijk ruimere openingstijden dan dat hier op de Community iemand aanwezig is. En hoe sneller jouw moeder bereikbaar is, hoe beter natuurlijk 🙂 

Jkunstman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zojuist alles gedaan wat hier boven staat . bij handmatig geeft de foon aan  geen service geselecteerd netwerk (vodafone nl ) niet beschikbaar.

ik heb ook nog mail contact met de desiree van de klantenservice.

Nu lag er vanmiddag ook met de post een envelop van vodafone met een simkaart erin en meer niet. dus geen idee wat hier de bedoeling van is. Geen begeleidend briefje erbij of....

Jkunstman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb zojuist de nieuwe simkaart die in de brievenbus lag erin gedaan en ja hoor eindelijk werkt alles. gelukkig het is een wonder. het enige wat ik wel vreemd vind is dat ik dat zelf allemaal maar moet uitvinden. zonder enige vorm van een briefje of wat dan ook. het zelfde dat ze ons de 14de afsluiten moet er zelf maar achter komen dat ze ons dan ook de 17de weer aansluiten. vind dat het enige minpunt voor de rest bedankt.

mvg sdekwant

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Ah, fijn om te lezen dat de oplossing eigenlijk simpeler was dan we beide dachten, namelijk de nieuwe simkaart. Ik ben blij dat jouw moeder nu vollediger bereikbaar is, ondanks dat het wat voeten in de aarde heeft gehad. Bedankt voor deze terugkoppeling! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic