Nancy.B

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement met nummerbehoud nog niet actief

Goede middag,

 

Anderhalf maand geleden heb ik een abonnement bij Vodafone gestart (01-02-2023). Ik heb hierbij een nieuwe telefoon genomen en nummer behoud aangevraagd. toen ik mijn telefoon geleverd kreeg zat daar uiteraard mijn nieuwe simkaart bij en het contract en uitleg. In de uitleg waren twee kopjes, waarbij het misschien bij één mis is gegaan. Er was een kopje ''over je nieuwe sim", waar in stond dat de simkaart geactiveerd was en gelijk gebruikt kon worden. Er was een kopje "overgestapt met nummerbehoud", waar in staat dat als je overgestapt bent naar Vodafone met nummer behoud dat je even moet wachten tot de overstap is afgerond en je zou een sms krijgen wanneer je nieuwe simkaart gebruikt kan worden. Aangezien ik de stappen volgde op volgorde van de brief, heb ik gelijk mijn sim kaart in mijn telefoon gedaan, in plaats van het wachten tot ik een sms heb gehad. Hier kan het wellicht fout zijn gegaan, en dit kan misschien de reden zijn voor mijn volgende probleem.

 

Er van uit gaan dat mijn vorige abonnement maand nog moest aflopen voordat het nieuwe abonnement van Vodafone in kon gaan, heb ik een maand gewacht (omdat ik vlak na mijn verlenging van mijn vorige abonnement het nieuwe abonnement had gekocht). We zijn inmiddels anderhalf maand verder. Het contact van mijn vorige provider is inmiddels verlopen. Ik kan al die tijd al niet normaal inloggen op MyVodafone zonder een foutmelding dat het even niet kan. Ik heb nog steeds geen sms ontvangen en er is nog steeds geen automatisch incasso van mijn rekening gegaan. De nieuwe simkaart werkt nog steeds niet.  Het lukt mij niet om contact te krijgen met de klantenservice van Vodafone, en inmiddels ben ik gestrest dat ik straks niet kan bellen, sms'en of internet kan gebruiken als ik de deur uit ga, en dus ook niet mijn naasten kan bereiken in een noodgeval.

 

Weet iemand waarom ik zo lang moet wachten op het ingaan van mijn nieuwe abonnement, en als dit normaal is?

 

(Er staat ook niet in mijn contact per wanneer het contract in gaat, en ik heb al een bevestiging gehad van mijn vorige provider dat het contract is opgezet)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Nancy.B, welkom hier!

De start van je nieuwe abonnement gaat helaas niet van een leien dakje. Je hebt een abonnement aangevraagd met nummerbehoud. Jouw abonnement bij Vodafone start dan op de dag dat jouw nummer door ons is overgenomen. Op deze dag ontvang je dan een SMS dat de portering voor vandaag staat gepland en zodra je geen verbinding meer hebt via het netwerk van je oude provider kun je onze simkaart in jouw toestel plaatsen en via ons netwerk sms'en, bellen en internetten. 

Inmiddels wacht je al tijd en is in de tussentijd het abonnement van jouw oude provider al stopgezet. Doordat het abonnement bij ons nog niet actief is lukt ook het aanmaken van een My Vodafone account niet. Dit kan pas zodra het abonnement in de lucht is. Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik dat de portering van je nummer nog steeds openstaat. Hier lijkt de angel dan ook te zitten. Ik wil je vragen om contact op te nemen met onze afdeling 'Status Order'. Zij hebben de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen in de portering. Je kan ze bereiken via 0800 - 0560.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Nancy.B, welkom hier!

De start van je nieuwe abonnement gaat helaas niet van een leien dakje. Je hebt een abonnement aangevraagd met nummerbehoud. Jouw abonnement bij Vodafone start dan op de dag dat jouw nummer door ons is overgenomen. Op deze dag ontvang je dan een SMS dat de portering voor vandaag staat gepland en zodra je geen verbinding meer hebt via het netwerk van je oude provider kun je onze simkaart in jouw toestel plaatsen en via ons netwerk sms'en, bellen en internetten. 

Inmiddels wacht je al tijd en is in de tussentijd het abonnement van jouw oude provider al stopgezet. Doordat het abonnement bij ons nog niet actief is lukt ook het aanmaken van een My Vodafone account niet. Dit kan pas zodra het abonnement in de lucht is. Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik dat de portering van je nummer nog steeds openstaat. Hier lijkt de angel dan ook te zitten. Ik wil je vragen om contact op te nemen met onze afdeling 'Status Order'. Zij hebben de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen in de portering. Je kan ze bereiken via 0800 - 0560.

Nancy.B
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Cecilia,

 

Heel erg bedankt voor uw reactie en de informatie! Ik ga contact nemen zodra ik de mogelijk er toe heb, hopelijk vandaag nog.

 

Fijne dag nog en bedankt!

 

Groetjes Nancy

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic