turancea

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Red Together abonnement - word op beide toestellen gebeld?

Beste allen, 

 

Sinds enkele weken een Red Together abonnement zodat ik zakelijke & prive beter kan scheiden. Nu dus twee telefoonnummers. 

Echter: als ik gebeld word, gaat de telefoon toch op beide toestellen af! 

 

Dus als iemand mij belt op mijn prive nummer, gaat zowel de prive-telefoon als de zakelijke telefoon. Andersom precies hetzelfde. Iemand dit eerder aan de hand gehad? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3217Posts
  • 947Oplossingen
  • 1072Likes

Hi @turancea 
Beide nummers vallen inderdaad nu onder een Red Together abonnement. Er staat geen doorschakeling actief, behalve bij één van de nummers een doorschakeling naar de voicemail. Op basis van de instellingen hier zie ik dus niet direct iets geks. Het maakt dus niet uit of iemand jou belt op het nummer 1 of op nummer 2, want in beide gevallen komt er een inkomend gesprek op beide toestellen? Hoeveel tijd zit hier ongeveer tussen? Speelt het probleem sinds de overgang naar Red Together? Zo ja, hoe zag de abonnementsconstructie hiervoor eruit? Zijn de simkaarten voor de zekerheid ook in een ander toestel getest? Dit om een eventuele instelling in het toestel zelf uit te sluiten. 

Het beste is overigens als jouw vriend hierover zelf even contact opneemt met de klantenservice. Dit i.v.m. de aangescherpte privacy regels. Probeer ook zoveel mogelijk concrete informatie mee te geven en als er al een case wordt aangemaakt naar onze technische dienst voor verder onderzoek, probeer dan ook al een paar recente voorbeelden (datum+tijd) mee te geven van inkomende gesprekken waarbij dit aan de orde was. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3217Posts
  • 947Oplossingen
  • 1072Likes

Hi @turancea, welkom hier. 

Wat een bijzonder apart probleem! Ik moet bekennen dat ik dat hier nog niet eerder voorbij heb zien komen. Het maakt dus niet uit of iemand jou belt op het privé nummer of op het zakelijke nummer, want in beide gevallen komt er een inkomend gesprek op beide toestellen. Is dit ook tegelijkertijd of zit hier een korte tijd tussen? Als er namelijk een korte periode tussenzit, dan zit ik namelijk te denken aan een doorschakeling. 

Het probleem ervaar je sinds de overgang naar een Red Together abonnement? Hiervoor was het probleem niet aan de orde? Wil je beide mobiele nummers eens vermelden in je Community profiel onder het kopje 'Persoonlijke Informatie' ? Op het huidige mobiele nummer in je profiel vind ik namelijk een Red Essential abonnement waar een uitportering per morgen actief staat. Deze is op dit moment dus niet gekoppeld aan een Red Together abonnement, waardoor ik twijfel of dit het juiste nummer is en daarnaast is het uiteraard om beide nummers te kunnen controleren.

turancea
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Cecilia, ik geef toe dat het idd mijn vriend betreft haha, die vroeg of ik dit uit kon zoeken 👀  ik voeg zijn telefoonnummers toe aan mijn profiel 🫡 

 

Er zit idd een korte tijd tussen, doorschakelen is ook waar wij zelf aan dachten. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3217Posts
  • 947Oplossingen
  • 1072Likes

Hi @turancea 
Beide nummers vallen inderdaad nu onder een Red Together abonnement. Er staat geen doorschakeling actief, behalve bij één van de nummers een doorschakeling naar de voicemail. Op basis van de instellingen hier zie ik dus niet direct iets geks. Het maakt dus niet uit of iemand jou belt op het nummer 1 of op nummer 2, want in beide gevallen komt er een inkomend gesprek op beide toestellen? Hoeveel tijd zit hier ongeveer tussen? Speelt het probleem sinds de overgang naar Red Together? Zo ja, hoe zag de abonnementsconstructie hiervoor eruit? Zijn de simkaarten voor de zekerheid ook in een ander toestel getest? Dit om een eventuele instelling in het toestel zelf uit te sluiten. 

Het beste is overigens als jouw vriend hierover zelf even contact opneemt met de klantenservice. Dit i.v.m. de aangescherpte privacy regels. Probeer ook zoveel mogelijk concrete informatie mee te geven en als er al een case wordt aangemaakt naar onze technische dienst voor verder onderzoek, probeer dan ook al een paar recente voorbeelden (datum+tijd) mee te geven van inkomende gesprekken waarbij dit aan de orde was. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic